Masterclass
Lær af de bedste
Linjerne på Den Danske Reklameskole arrangerer løbende masterclasses, hvor de inviterer nogle af de største profiler fra branchen ind for at dele deres viden om aktuelle emner indenfor kreativ kommunikation.
Du kan tilmelde dig vores kommende masterclasses, eller se og høre dem vi allerede har afholdt.
Tirsdag d. 17. december, 17.30 – 18.30
Fagansvarlige: Olga Bastian & Simon Engstrøm.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af AD-linjen.
Onsdag d. 11. juni 2025, 09.00 – 10.00
Oscar Lashley, branding ekspert hos Better Collective.
Kasper Sierselv, Kreativ direktør hos Zite + fagansvarlig på Content Marketing.
På denne Masterclass skal vi helt ind i hjertet af dit brand og arbejde med, hvordan du kan snøre essensen af dit brand sammen i en historie, der ikke bare rammer – men også bliver hængende. Og du får endda et par superpraktiske værktøjer med hjem.
Vi dykker ned i, hvordan du skaber overbevisende historier omkring dit brand. Vi vil se på, hvordan du kan bruge storytelling til at formidle dit brand eller produkter på en måde, der resonerer med dit publikum. Og vi har et par tips til, hvordan du kan bruge AI til at skabe bedre indhold.
Onsdag d. 18. juni 2025, 09.00 – 10.00
Kasper Sierslev er fagansvarlige på Content Marketing.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Contentlinjen.
Onsdag d. 12. juni 2025, 17.00 – 19.30
Neela Menik & Per Holm Henriksen er fagansvarlige på Idé og Koncept.
De fagansvarlige fortæller bl.a. om følgende:
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Idé og Koncept.
Er afholdt, se optagelsen
Cathrine Understrup & Jon Goldtsche. Fagansvarlige på ADlinjen i Aarhus
Fagansvarlige: Cathrine Understrup & Jon Goldtsche.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af AD-linjen.
Er afholdt, se optagelsen
Fagansvarlige: Ulrik Feldskov Juul & Rasmus Dunvad.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Tekstlinjen.
Olga Bastian & Simon Engstrøm. Fagansvarlige på ADlinjen i København
Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Langt det meste kommunikation drukner i en sovs af ligegyldigt visuelt gylle.
I gratis workshop, som vi afholder i samarbejde med vores brancheforening KreaKom og Dansk Erhverv, får du konkrete værktøjer til at udvikle innovative visuelle løsninger, der skiller sig ud fra mængden, præsenteret af to af reklamebranchens stærkeste kreative profiler inden for art direction. Olga Bastian Kreativ Direktør hos Kiki Gotaway og Simon Engstrøm hos Seligemig.
Er afholdt.
Ulrik Feldskov Juul & Rasmus Dunvad. Fagansvarlige på Tekstlinjen i Aarhus.
Der er mange måder at lave geniale overskrifter på. Vi har samlet 8 af de bedste og suppleret med en perlerække af gode eksempler.
Rasmus Dunvad har været kreativ direktør for AarhusKontoret, Marv og Envision, og har vundet godt en snes cirkler ved CCA, bl.a. tre i copywriting. Han skriver i dag kampagner for M2 Film, løser strategiske kommunikations- og designopgaver og driver sit eget herretøjsmærke Dunville Apparel.
Ulrik Feldskov Juuls cv rummer bl.a. UncleGrey og ZupaRecommended, sidstnævnte som kreativ direktør, samt creative director, global campaigns hos Lego og PR, karma & communications Manager hos hummel.
Er afholdt, se optagelse.
Katrine Jo Madsen & Stefan Sahl. Fagansvarlige på Tekstlinjen i København.
Der er mange måder at lave geniale overskrifter på. Vi har samlet 8 af de bedste og suppleret med en perlerække af gode eksempler.
Katrine Jo Madsen og Stefan Sahl er udover at være fagansvarlige på Tekstlinjen også henholdsvis Kreativ direktør på Ogilvy og senior tekstforfatter på &Co.
Er afholdt, se optagelse
Cathrine Understrup & Jon Goldtsche. Fagansvarlige på ADlinjen i Aarhus
Visuel kommunikation fungerer på et intuitivt plan. Inden for brøkdele af et sekund kan du vække følelser og sympati – eller det modsatte. Men det kræver først, at du bliver set. Langt det meste kommunikation drukner i en sovs af ligegyldigt visuelt gylle.
I gratis workshop, som vi afholder i samarbejde med vores brancheforening KreaKom og Dansk Erhverv, får du konkrete værktøjer til at udvikle innovative visuelle løsninger, der skiller sig ud fra mængden, præsenteret af to af reklamebranchens stærkeste kreative profiler inden for art direction, Cathrine Understrup og Jon Goldtsche.
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen er fagansvarlige på Idé og Koncept.
De fagansvarlige fortller bl.a. om følgende:
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Idé og Koncept.
Er afholdt, se optagelse.
Er afholdt, se optagelse
Kasper Sierslev er fagansvarlige på Content Marketing.
Desuden får du muligheden for at møde tidligere studerende og høre hvad de fik ud af Contentlinjen.
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen
Fagansvarlige på Idé og Koncept.
En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem ind til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.
Du kan deltage fysisk eller online via Zoom.
Er afholdt, se optagelse.
Sarah Gandil
Client Service Director på &Co.
Det er ikke geniet der får idéen, men geniet der får den ført ud i livet.
Du kan blive den projektleder, den kreative branche har brug for – én, der er dygtig til at arbejde sammen med kreative talenter og kan navigere i kundernes virkelighed.
Sarah er Client Service Director hos bureauet &Co. og har arbejdet med et utal af kunder fx Velux, Rådet for Sikker Trafik, Momondo
I denne masterclass deler Sarah sine erfaringer med dig, og giver 5 konkrete råd og værktøjer til at blive en dygtig projektleder.
Du kan deltage fysisk eller online via Zoom.
Er afholdt, se optagelse.
Kasper Sierslev CCO på Zite + Fagansvarlig på Content Marketing.
AI er på alles læber i disse tider. Mange snakker om muligheder – lidt færre har konkrete eksempler og tips og tricks, som du kan gå hjem og bruge.
Så til vores næste MasterClass på Contentlinjen vil vi handle om, hvordan in-house bureauer, marketingafdelinger og SoMe-teams har brugt kunstig intelligens til at udtænke ideer, skabe indhold og lave færdige elementer til kampagner.
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen Fagansvarlige på Idé og Koncept.
I denne masterclass får du metodikker, til hvordan du skaber kreativ kommunikation der fanger og fastholder folks opmærksomhed. Også kaldet indsigter – Reklamebranchens guldåre, når vi leder efter nye idéer.
Se optagelse
Er afholdt, se optagelse.
Neela Menik & Per Holm Henriksen Fagansvarlige på Idé og Koncept.
En idé er ikke noget man finder på, men noget man finder frem til. Og som med alle andre håndværk kræver det værktøjer at finde frem til den gode idé. Det ved Neela og Per noget om, for det har de undervist i, i årevis. Mange af dem de har undervist sidder nu i jobs som senior kreative og kreative direktører.
KØBENHAVN
Sankt Peders Stræde 19A
1453 København K
AARHUS
Filmbyen 11A 1. sal Mødelokale 6
8000 Aarhus C