Idé og
Koncept

(Tidligere Reklamelinjen)

Læs mere ↓

Idé og Koncept på Den Danske Reklameskole er for dig der vil leve af kreativ kommunikation, enten som kreativ eller projektleder. Du vil lære af de bedste — og blive en af dem.

I mange år hed det Reklamelinjen, nu kalder vi det Idé og Koncept. Men uddannelsen er den samme: Hos os er undervisningen learning by doing. Her står nogle af reklamebranchens største profiler klar til at lære fra sig og dele ud af deres erfaringer.

Undervisningen foregår om aftenen, så du kan tjene til føden om dagen. Og har du ikke mulighed for at deltage i vores lokaler i hjertet af København, kan du deltage online.

Lær af de bedste

Den Danske Reklameskole har eksisteret i over 20 år, i noget af tiden under andre navne, men gennem alle årene har vi udklækket markante profiler til reklame- og marketingbranchen. I 2023 var 44 ud af 50 vindere ved Creative Circle Awards (der svarer til DM i reklame) fra Den Danske Reklameskole — enten undervisere eller tidligere studerende. For os er det et bevis på at vores filosofi fungerer i praksis. For dig er det en garanti for at uddannelsen kan bruges i den virkelige verden.

Den Handlende Idé

På Idé og Koncept har vi udviklet vores egen reklamefilosofi. Den går ud på at fortælle historier med handlinger i stedet for ord. Det kalder vi Den Handlende Idé. Vi går med andre ord fra storytelling til storydoing, og starter altid med at spørge: Hvad kan vi hjælpe med?

Hvad du får ud af det

På Idé og Koncept får du med sikkerhed: 1) En værktøjskasse med konkrete redskaber til at finde frem til idéer og koncepter. 2) Et stærkt netværk både i branchen og hos dine medstuderende. 3) En portfolio med kreative løsninger du har skabt for virkelige kunder med virkelige problemstillinger.

På Idé og Koncept optager vi både studerende der vil lære at udvikle kreativ kommunikation, og folk der som projektledere vil lære at forstå og facilitere den kreative proces bedst muligt.

En “typisk” studerende på Idé og Koncept er mellem 20-36 år,  men vi har også ældre som vil tage deres kreativitet til nye højder — eller ønsker en ny karrierevej. Det er meget forskelligt hvad folk kan, vil og hvor de er i livet.

Nogle bruger  Idé og Koncept  som springbræt til et arbejde i den kreative branche. Andre bruger uddannelsen til blot at højne deres kreative niveau. Og så er der dem der vil forøge deres chancer for at blive optaget på eftertragtede uddannelser såsom Kreativ Kommunikation (KK) på DMJX, Hyper Island, London School of Communication Art og Miami Ad School.

Begrænsede pladser

På Idé og Koncept kan du deltage som fysisk studerende eller online studerende. For at komme i betragtning til en af de 25 fysiske pladser på Idé og Koncept skal du sende en ansøgning i form af et kreativt selvportræt. Søger du ind som online studerende, behøver du ikke sende nogen ansøgning, men kan gå direkte til tilmelding efter først til mølle-princippet. Vi optager max 12 online deltagere.

Vil du vide mere, er du velkommen til at besøge os på vores infomøde. Du kan også læse mere om vores undervisere eller nærstudere de praktiske detaljer, såsom studietur til Cannes Lions International Festival of Creativity, pris og vigtige datoer. Hvis du vil høre hvad tidligere studerende har at sige om uddannelsen, kan du se vores YouTube-kanal. Dér kan du også se eksempler på løsninger de studerende har lavet.

Et par gange om året holder Den Danske Reklameskole gratis masterclass. Her er du selvfølgelig velkommen.

Fagansvarlige

Neela Menik